Wypadki

Każdego roku wypadom przy pracy ulega ok. 90 000 osób.

Wypadek przy pracy może się zdarzyć w każdej firmie. Zawsze jest to ogromny problem dla poszkodowanego pracownika, a dla pracodawcy wiąże się z szeregiem obowiązków. Gdy zdarzy się wypadek w Państwa firmie warto skorzystać z usług profesjonalistów. Pozwala to ustrzec się błędów, oszczędzić czas, pieniądze i wiele nerwów.

Poniżej znajdą Państwo informację o tym jakie obowiązki ma pracodawca w zakresie postępowania powypadkowego i sporządzenia dokumentacji powypadkowej. Pracodawca musi:

  1. Przede wszystkim udzielić pierwszej pomocy poszkodowanym 
  2. Zbadać przyczyny oraz okoliczności wypadku 
  3. Sporządzić dokumentację powypadkową 
  4. Przekazać dokumentację do ZUS Powyższe obowiązki dotyczą wypadków przy pracy, wypadków podczas delegacji oraz wypadków w drodze do pracy oraz z miejsca pracy. 

Aby sporządzić prawidłową dokumentację powypadkową pracodawca musi wykonać następujące czynności:
  1. powołać zespół powypadkowy, 
  2. zrobić fotografie miejsca wypadku, 
  3. zebrać wyjaśnienia od poszkodowanego oraz świadków, 
  4. udać się do zakładu opieki zdrowotnej po zaświadczenie o obrażeniach jakich doznał poszkodowany w wypadku, 
  5. zebrać informacje o odpowiedniej klasyfikacji prawnej wypadku, 
  6. sporządzić protokół powypadkowy z ustaleniem przyczyn wypadku, opracować zarządzenia powypadkowe, 
  7. sporządzić kartę wypadku przy pracy, 
  8. założyć rejestr wypadków przy pracy (jeśli nie posiadamy takiego) oraz wpisać wypadek, 
  9. przygotować dokumentację wymaganą przez ZUS. 
Jak widać ilość czynności jakimi jest obciążony pracodawca w ramach postępowania powypadkowego jest spora. Oprócz tego do prawidłowego sporządzenia dokumentacji powypadkowej BHP wymagana jest niemała wiedza specjalistyczna.


Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.

ZAMKNIJ